Laatutakuu-yrittäjät pitävät Claviksen hyvässä vireessä

Clavis on Helsingin Etelä-Haagassa sijaitseva opiskelija-asuntola, joka tarjoaa kodin 100 muusikolle. Claviksen kiinteistöhuollosta vastaa Laatutakuu-yritys Noste Kiinteistöpalvelut, joka tarjoaa Claviksen asiakkaille normaalia laveamman valikoiman palveluita.

Clavis on Helsingin Etelä-Haagassa sijaitseva Taideyliopiston Sibelius-Akatemian opiskelijoiden oma asuntola, jonne voi hakea asukkaaksi, kun on hyväksytty Sibelius-Akatemian opiskelijaksi. Kesäaikaan rakennus toimii hostellina lyhytaikaisempiin majoituksiin.

– Clavis on sadan muusikon koti, jossa musiikinopiskelijoiden yhteisöllisyys on aivan omaa luokkaansa. Talo on myös hyvin kansainvälinen, sillä meillä on paljon ulkomaalaisia opiskelijoita vaihdossa. Tarjoamme asukkaille laajan valikoiman palveluita, sillä haluamme, että opiskelijat pääsevät elämään ja asumaan helposti ja yksinkertaisesti. Siten he voivat keskittyä musiikkiopintoihin ja muuhun elämään, eikä heidän tarvitse huolehtia niin paljon arjen murheista, Claviksen hallituksen puheenjohtaja John Laquist valottaa.

Clavis on Helsingin Etelä-Haagassa sijaitseva opiskelija-asuntola.
Clavis on Helsingin Etelä-Haagassa sijaitseva opiskelija-asuntola, joka tarjoaa kodin 100:lle Taideyliopiston Sibelius-Akatemiassa opiskelevalle muusikolle.

Claviksen ainutkertaisuus tekee siitä erityisen kiehtovan kohteen myös Laatutakuu-yritys Noste Kiinteistöpalvelut Oy:lle, joka vastaa Claviksen kiinteistöhuollosta ja siivouksesta – ja paljon muusta.

– Hoidamme Claviksessa käytännössä kaikki taloon liittyvät huoltotyöt ja asukkaiden vikailmoitukset. Lisäksi seuraamme aktiivisesti koko ajan talon yleiskuntoa. Jos jossain havaitaan puutteita, olemme yhteydessä isännöitsijään, jotta saamme hoidettua hommat kuntoon, Laatutakuu-yrittäjä Juri Pekkola kertoo.

Ytimessä asukasviihtyvyys

Claviksessa halutaan varmistaa asukasviihtyvyys, joten myös kiinteistöhuollossa panostetaan siihen.

– Autamme asukkaita kaikin mahdollisin keinoin. Jos verrataan tavalliseen taloyhtiöön, heillä on laajempi valikoima palveluita, joita he voivat huollosta pyytää. Ovenavauspalvelu on ihan normitoimintaa, mutta sen lisäksi hoidamme melkein minkä tahansa vikailmoituksen. Teemme kaikenlaista pikku remppaa ja vaihdamme lamput myös asunnoissa, Juri Pekkola kuvailee.

– Claviksessa on tosi kiva fiilis työskennellä. Porukka on varsin yhteisöllistä, ja ihmiset tulevat tutuiksi – moikkaillaan puolin ja toisin, Claviksen kiinteistöhuollosta vastaava Laatutakuu-yrittäjä Juri Pekkola hymyilee.

Laatutakuu-yrittäjät myös päivystävät säännöllisesti Claviksella neuvomassa asukkaita ja vastaanottamassa toimenpidepyyntöjä. Claviksessa on paljon ulkomaalaisia vaihto-opiskelijoita, joten neuvottavien asioiden kirjo ulottuu myös varsinaisen kiinteistöhuollon ulkopuolelle.

– Olemme maanantaiaamupäivisin ja perjantai-iltapäivisin paikan päällä, ja asukkaat voivat tulla juttelemaan kanssamme. Meiltä voi kysyä mitä vain, ja annamme neuvontaa myös muihin kuin Clavikseen ja siellä asumiseen liittyvissä asioissa. Olemme muun muassa opastaneet, millä bussilla pääsee minnekin tai mistä pystyy vuokraamaan polkupyörän Suomessa, Juri Pekkola valottaa.

Aloitteellisuus arvossaan

Kiinteistöhuollon aloitteellisuus on erittäin tärkeä Claviksen kaltaisessa kohteessa, jossa ei ole talon kuntoa valvovia osakkaita tai osakkaista koostuvaa hallitusta.

– Tällaisessa kiinteistössä huoltoyrityksen merkitys korostuu, sillä oikeastaan vain heidän kauttaan minä saan selville ongelmat ja puutteet. Odotan, että kiinteistöhuolto raportoi minulle toimenpiteitä vaativat asiat heti huomatessaan ne, Claviksen isännöintiä hoitavan Kiinteistötahkolan isännöitsijä Christian Boman kertoo.

– Olen erittäin tyytyväinen yhteistyöhön Laatutakuu-yrittäjien kanssa. Ne henkilöt, jotka toimivat meidän korvina ja silminä Claviksessa ja hoitavat siellä hommia, ovat toimineet tosi hyvin. He ovat heti yhteydessä, jos havaitsevat, että jokin asia pitäisi korjata. Ja mikä parasta, he eivät niinkään pyydä lupaa, vaan ennemminkin ehdottavat suoraan ratkaisua, miten havaittu ongelma saadaan pois päiväjärjestyksestä, Christian Boman jatkaa.

Läpinäkyvää yhteistyötä

John Laquist odottaa kiinteistöhuoltoyhtiöltä luonnollisesti laadukasta työjälkeä, mutta hän painottaa, että toiminnan läpinäkyvyys ja oikea asenne ovat edellytys onnistuneelle yhteistyölle.

– Odotamme kumppanilta luotettavuutta, selkeää viestintää ja läpinäkyvyyttä. Tekemiseen ei saa jäädä pimeitä nurkkia tai asioita, joista ei olisi keskusteltu. Laatutakuulla on ollut tarjota juuri meille sopivia ratkaisuja kiinteistönhoidon ja siivoamisen saralla. Sillä on iso merkitys, että yrittäjät ovat itse mukana päivittäisessä työssä. Kun he työskentelevät niin sanotusti omalla nimellä, he tekevät lähtökohtaisesti asiat parhaalla mahdollisella tavalla. Kiitosta antaisin erityisesti hyvästä palveluasenteesta ja töiden loppuunsaattamisesta sekä työntekijöiden erittäin korkeasta ammattiylpeydestä tekemäänsä työtä kohtaan.

Yhteistyön läpinäkyvyydestä ja asioiden sujuvuudesta huolehditaan paitsi isännöitsijän ja kiinteistöhuollon tiiviillä yhteydenpidolla, myös säännöllisillä laatupalavereilla.

– Olemme yhteyksissä jos ei nyt päivittäin, niin ainakin viikoittain. Lisäksi meillä on Laatutakuun porukoiden kanssa säännöllisesti yhteispalavereita, joissa myös Claviksen hallituksen puheenjohtaja on paikalla. Silloin jutellaan, miten vuosi on mennyt ja miten asiat on hoidettu. Eipä siellä ole mitään moitittavaa tullut, vaan ennemminkin kyse on ollut asioiden läpikäymisestä ja tulevaisuuden toiminnan kehittämisestä, Christian Boman toteaa.

Toiminta kehittyy yhtä köyttä vetäen

Claviksen ja Laatutakuu-yrittäjien yhteistyö on löytänyt uomansa, joten kaikkien osapuolten yhteinen tavoite on yhteistuumin kehittää toimintaa.

– Toivon, että yhteistyömme tulee jatkumaan pitkään ja aina parempi, jos se jatkuu samalla porukalla. Meillä on hyvä fiilis olla siellä töissä, ja yhteydenpito toimii isännöitsijän kanssa, Juri Pekkola tuumailee.

– Jos hommat jatkuvat samalla tavalla kuin tähän asti, näen tulevaisuuden erittäin positiivisena. Kun tämä nykyinen laatutaso pidetään, odotan suorastaan innolla tulevaisuutta. Se proaktiivisuus, jota Laatutakuun puolelta on osoitettu, on todella hyvällä tasolla, Christian Boman säestää.

– Tulevaisuuden suhteen me seuraamme erilaisia tarpeita, mitä Claviksessa nousee esiin. Samoin Laatutakuu nostaa esiin asioita, joita olisi syytä kehittää. Näitä sitten yhteensovittamalla viitoitetaan tulevaisuuden suuntaviivat, jotta asumismukavuus ja asukastyytyväisyys saadaan pidettyä parhaalla mahdollisella tasolla, John Laquist täydentää.

Laadukasta kiinteistöhuoltoa pääkaupunkiseudulla

Laatutakuu-yritys Noste Kiinteistöpalvelut on Juri Pekkolan ja Tuomo Puharisen kiinteistöhuoltoyritys, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset kiinteistöhuolto-, putkiasennus- ja rakentamispalvelut.

Tutustu

Pyydä tarjous luotettavasta ja palvelevasta kiinteistöhuollosta

Laatutakuu-yrittäjä tekee kaikkensa, jotta kiinteistösi pysyy kunnossa.

Pyydä tarjous