Kun tuntee siivoojansa, saa parempaa palvelua – asiakkaat ja Laatutakuu-yrittäjät kertovat 

Laatutakuu - Tutulta siivoojalta saa parasta palvelua

Laatutakuu-yrittäjät toimivat paikallisesti ja tekevät itsekin aktiivisesti siivoustyötä, joten he tulevat varsin tutuiksi omille asiakkailleen. Oman siivoojan tunteminen on ylisummaan mukavaa, mutta siitä koituu myös monia etuja. Kaksi Laatutakuu-yrittäjää ja heidän asiakkaansa valottavat asiaa tarkemmin omin sanoin.

Turvallisuus- ja kiinteistöpäällikkö Markku Tanni, Barona Varastopalvelut

“Olemme valinneet siivouskumppaniksemme Laatutakuu-yrittäjä Bella Ozdoyevan firman. Hänen puolisonsa tiimeineen hoitaa meillä sekä tuotantotilojen eli varaston että toimisto- ja sosiaalitilojen siivouksen. He käyvät meillä viitenä päivänä viikossa eli ovat arkisin paikalla kahdeksan tuntia päivässä, joten tutuiksi on kyllä tultu.”

“Kun kilpailutimme siivousliikkeitä, emme osanneet edes edellyttää tai toivoa, että kyseessä olisi yrittäjäpariskunta, joka itsekin tekee siivoustyötä kädet savessa. Mutta kun näin sattui käymään, niin onhan se meille kullanarvoista, että he tuntevat paikan ja osallistuvat työhön todistettavasti aika paljon. Siitä koituu meille monia etuja.”

“Esimerkiksi kun pitää antaa palautetta, yrittäjään saa nopeasti yhteyden. Meillä on hyvä yhteys, ja viestintää tapahtuu ihan päivittäistasolla. Eikä kyse ole vain palautteista, vaan myös meidän erityistoiveiden käsittelystä, joka sujuu jouhevasti. Uskon, että homma toimii näin paljon helpommin verrattuna siihen, että työnjohto yrittäjästä puhumattakaan olisi jossain tosi kaukana.”

“Erityistoiveita meillä tulee varastossa esimerkiksi inventaariotilanteissa, kun tavaraa joudutaan ottamaan pois hyllyistä ja laskemaan erilaisiin paikkoihin. Tämä aiheuttaa jonkin verran pölyisyyden lisääntymistä. Myös normaalitoiminnan yhteydessä syntyy tuotantotiloihin pölyn lisäksi paljon muuta siivottavaa, kuten pahvia ja muovikelmua.Toimiston puolella taas järjestetään esimerkiksi asiakastilaisuuksia ruokineen sun muineen. Niihin pystytään valmistautumaan pyytämällä, että siivoojat ovat paikalla ennen tilaisuutta ja sen jälkeen. Tällaisiin tilanteisiin on aina löytynyt tosi hyvin joustoa, mitä arvostamme.”

“Kaiken kaikkiaan meillä on hyvin tiivis suhde, jossa vuorovaikutus on sekä runsasta että avointa. Ruusuja heille antaisinkin etenkin hyvästä päivittäistason keskusteluyhteydestä, joka meillä on tähän porukkaan. Ei tarvitse jonotella mihinkään muualla olevan työnjohtajan tai muun hahmon puhelimeen tai odottaa, tuleeko vastaus sähköpostiin huomenna vai niin sanotusti enstaina.”

Laatutakuu-yrittäjä Bella Ozdoyeva

“Olemme perheyritys. Barona Varastopalveluissa tilojen siisteydestä vastaavat puolisoni sekä kaksi työntekijäämme. Varastosiivous on erilaista kuin toimistosiivous. Pölyä on paljon. Samoin siellä työskentelee paljon ihmisiä, joten siivoojan pitää olla tarkkana, kun ajaa isoa yhdistelmäkonetta. Myös vaarallisten aineiden varasto siivotaan ja siellä on oltava tosi huolellinen, ettei kolhi mitään.”

“Minulle ehdottomasti tärkeintä työssäni on asiakastyytyväisyys.Se syntyy hyvästä palvelusta ja moitteettomasta laadusta. Siivoustyö on nykyisin asiakaspalvelua, jossa asiakkaan luottamus ja kunnioitus on ansaittava joka päivä.”

“Saan ilokseni nauttia erittäin mukavista ja kohteliaista asiakkaista. Baronan ihmiset ovat ystävällisiä ja vastuullisia. Heillä on aina aikaa tervehtiä ja sanoa kiitos, vaikka olisi kuinka kova kiire. Heiltä saa myös aina kysyä, jos jokin asia on epäselvä.”

“Meillä on mielestäni erittäin hyvä suhde, sillä tunnen, että asiakas arvostaa minua ja tiimiäni sekä tekemäämme työtä. Se motivoi. Kun asiakas arvostaa, haluaa työskennellä aina vain paremmin ja tsempata enemmän. Haluaa tehdä jopa vähän enemmän kuin tarvitsisikaan.”

Vastaava työnjohtaja Pyry Hiltunen, Peab

“Laatutakuu-yrittäjä Ike Onyehide siivoaa kaksi kertaa viikossa työmaallamme työmaakopit eli työmaatoimiston ja työmaan sosiaalitilat.”

“Yhteistyö Iken kanssa alkoi vähän sattuman kaupalla. Edellinen työmaani oli keskustassa, ja meillä oli työmaatilat vuokrattuina kauppakeskuksesta, jota Ike siivosi. Näin hänet käytävällä ja lähdettiin jutulle. Pyysin häntä siivoamaan meidänkin tilat ja siitä se lähti. Keskustan työmaa saatiin valmiiksi, ja vinkkasin Ikestä kollegalle, jolla puolestaan oli työmaa alkamassa ja jonne Ike menikin. Sitten otin hänet taas tänne omalle uudelle työmaalleni, sillä Ike teki ja tekee mielestäni laadukasta työtä ja hinta on kilpailukykyinen.”

“Kaikkein tärkeintä on työnjälki. Meillähän siivoukseen liittyy myös työnsuojelulliset aspektit. Raksalta kantautuu enemmän tai vähemmän pölyä sisälle ja se pitää siivota pois, sillä se ei ole työturvallisuuden näkökulmasta ookoo. Taukotilojen ja vaatteidenvaihtotilojen pitää olla säntillisessä kunnossa tai muuten AVI tai liitto saattaa älähtää.”

“Ikeen on syntynyt vuosien mittaan aika tiivis suhde, joka on kyllä läheisempi kuin vain ammatillinen. Tapaamme enemmän tai vähemmän viikoittain ja törmätessämme heitämme aina läppää. Siitä on se iso etu, että asioiden hoitaminen ja normaali kanssakäyminen on tosi vaivatonta. Jos on vaikka palautetta työnjäljestä tai ihan mistä vain, se on helppo sanoa siten, ettei toinen ota nokkiinsa.”

“Jos pitää sanoa kolme sanaa, jotka kuvaavat yhteistyötämme, ne ovat luotettavuus, laatu ja helppous. Jos tässä vielä tulevaisuudessakin saadaan rakentaa, kysyn ilman muuta Ikeä siivoamaan myös seuraavalle työmaalleni. Tutun tekijän kanssa toimiminen on vain niin paljon mutkattomampaa.”

Laatutakuu-yrittäjä Ike Onyehide

“Tämä on jo kolmas Peabin työmaa, jossa olen siivoamassa. Kuluneiden kolmen vuoden aikana minun ja Peabin Pyryn kanssa on muodostunut oikein hyvä suhde. Itse asiassa minusta tuntuu aivan siltä kuin kaverin kanssa tekisin töitä, niin rentoa ja mukavaa se on.”

“Haluan itsekin olla asiakkaalle kuin kaveri, sillä silloin asioista puhuminen ja niiden sopiminen on aina helppoa. Kaverin kanssahan voi puhua mistä vain, tarvittaessa myös vaikeista asioista.”

“Kaverin luottamusta ei myöskään saa koskaan pettää. Siksi teen parhaani pitääkseni asiakkaiden tilat siistinä. Heidän ei tarvitse koskaan esimerkiksi miettiä, voivatko he tuoda omia asiakkaitaan siivoamaani tilaan. Kyllä voivat. Tilat ovat siistit ja edustavat ja kertovat kävijöille, että täällä puhtaus on tärkeää.”

“Minua motivoi, kun saan auttaa muita. Työssä se näkyy niin, että minä helpotan asiakkaitteni työtä tekemällä oman työni niin laadukkaasti kuin mahdollista. Vapaa-ajalla se näkyy jalkapallossa, jossa pelaan mieluiten keskikenttää. Sieltä näkee koko kentän ja pystyy paremmin auttamaan muita pelaajia antamalla hyviä sijoituksia.”

Valitse Laatutakuu-yrittäjä yrityksesi siivouskumppaniksi – saat sitoutuneen tekijän, joka siivoaa toimitilasi kuin omansa.

Jätä tarjouspyyntö