Uudiskohde Helsingin Kivi valitsi Laatutakuu-yrittäjän huoltoyhtiökseen ja porrassiivoukseen
Laatutakuu-ketjun Noste Kiinteistöpalvelut Oy valittiin Helsingin Kiven huoltoyhtiöksi ja vastaamaan porrassiivouksesta vuonna 2021. Yhteistyö on lähtenyt käyntiin onnistuneesti, avoimen kommunikaation avulla, kertoo MTR-Isännöinnin Saara Peltola.
Helsingin Töölöntullin keskelle on vuonna 2021 valmistunut YIT:n rakennuttama Helsingin Kivi -niminen uudiskohde, jonne ensimmäiset asukkaat ovat päässeet muuttamaan sisään joulukuun 2021 lopulla. Samalle tontille on kesällä 2022 ja helmikuussa 2023 valmistumassa kaksi muuta kiinteistöä, jotka tulevat muodostamaan asukkaille laajan palvelukokonaisuuden, sisältäen muun muassa yhteisen kerhotilan, autohallin, pesulan sekä Smartpost-palvelun. Taloyhtiön arjen toimivuuden ja asukkaiden viihtyvyyden vuoksi yhteistyö eri toimijoiden kesken on isännöitsijä Peltolan mukaan erittäin tärkeää. Tämä näkyi myös huoltoyhtiön valinnan merkityksessä.
– Kiinteistöhuollon ammattilaista etsiessämme tutustuimme useampaan huoltoyhtiöön ja saimme myös tarjouksia useilta yhtiöltä. Päädyimme valitsemaan Noste Kiinteistöpalvelut Oy:n hoitamaan Helsingin Kiven kiinteistöhuoltoa, sillä heiltä saimme yksinkertaisesti parhaan mahdollisen tarjouksen ja samassa paketissa sekä kiinteistöhuollon että porrassiivouksen. Referenssit olivat kunnossa, hinta ja laatu kohtasivat ja tekijät vaikuttivat asiantuntevilta ja osaavilta. Nosteen porukka oli valmis lähtemään kaikkiin työtehtäviin mukaan, tarjoten monipuolisen osaamistarjonnan sekä asiakaslähtöisen otteen tekemiseen. Lisäksi Laatutakuu-ketjun luoma tuki ja turva yrittäjien takana toi varmuutta päätökseen, kertoo Peltonen.
Peltola toimii MTR-Isännöinnin isännöitsijänä. Heidän roolinaan taloyhtiön toiminnassa on huolehtia kohteen hallinnollisesta isännöinnistä, taloyhtiön arjen sujuvuudesta sekä asiakkaiden tyytyväisyydestä. Peltola toteaa saumattoman viestinnän huoltoyhtiön kanssa olevan erittäin tärkeä osa toimivaa yhteistyötä, jonka tavoitteena on luoda juuri asukkaiden tarpeita palveleva kokonaisuus. Työnjako tulee olla selkeä ja kaikkien osapuolien selvillä taloyhtiön tavoitteista, tarpeista ja toiveista.
– Saumattoman ja toimivan kommunikaation sekä ammattitaitoisen teknisen osaamisen lisäksi on erittäin tärkeää, että kiinteistöhuollon tekijät ovat tietoisia taloyhtiön tavoitteista. Taloyhtiön tavoitteet tarkentuvat asukkaiden toiveiden ja mielipiteiden mukaisesti. Huollolla on tärkeä rooli vuorovaikuttajana molempiin suuntiin, sillä usein huoltoyhtiö on ensi kädessä yhteyksissä taloyhtiön asukkaisiin. He huolehtivat asukkaiden toiveiden sekä esimerkiksi kiinteistön teknisten tarpeiden ja yksityiskohtien viestimisestä isännöitsijälle. Tämän vuoksi huoltoyhtiön asiakaspalveluhenkisyys ja hyvä asenne tekemiseen ovat myös merkittävä osa kokonaisuutta. Taloyhtiön arjen selkeyden ja sujuvuuden vuoksi selkeä työnjako sekä viestintä isännöinnin ja huollon välillä on suuressa roolissa.
Alkuyhteistyö Nosteen kanssa on sujunut erittäin positiivisissa merkeissä Peltolan mukaan. Avoin kanssakäyminen ja Nosteen oma-aloitteinen asenne viestiä on tehnyt häneen vaikutuksen. Peltolan mukaan Noste on pitänyt huolta, että kaikki yhteistyön jäsenet ovat samalla viivalla ja selvillä seuraavista askeleista yhteistyössä.
Tutustu tarkemmin Noste Kiinteistöpalvelut Oy toimintaan täältä.