Fressin asiakkailla on puhtaasti paremmat treeniolosuhteet

Siisteys on keskeinen osa kuntosalin asiakaskokemusta, sillä kukapa epäsiisteissä tiloissa haluaisi treenata. Fressi varmistaa kuntosaliensa puhtauden hyvällä ennakkosuunnittelulla, säännöllisellä laadunvalvonnalla ja tiiviillä yhteistyöllä siivouskumppaniensa kanssa.
Laatutakuu-siivousyrittäjät pitävät 16:ssa Fressin toimipisteessä huolta, että Fressin asiakkaat saavat treenata siisteissä ja puhtaissa tiloissa. Sujuvan siivousyhteistyön varmistaa Laatutakuun nimenomaan ketjuyritysten tarpeisiin laatima palvelumalli, jonka keskeisiä elementtejä ovat tasalaatuisuuden varmistaminen ja ketjulle nimetty oma yhteyshenkilö.
Piirun verran rentouttavampaa treenaamista
Kuntosali- ja hyvinvointikeskusketju Fressillä on kaikkiaan 65 toimipistettä Suomessa, ja uusiakin on jo suunnitteilla. Kaikkia Fressejä yhdistää matala kynnys ja hiottu palvelukonsepti.
– Fressi on korkealuokkainen kuntosali kaikille liikkuville ja itsestään huolehtiville ihmisille. Ei tarvitse olla himotreenaaja tai kuntosalikonkari, vaan meille ovat tervetulleita ihan kaikki, Fressin liiketoimintapäällikkö Sanna Törmi taustoittaa.

Fressi haluaa tarjota asiakkailleen mahdollisuuden laadukkaaseen ja monipuoliseen treenaukseen, johon sisältyy myös rentoutuminen ja palautuminen.
– Jotta Fressiin on hyvä tulla, perusasioiden pitää tietenkin olla kunnossa. Tilojen on oltava avaria ja viihtyisiä ja laitteiden laadukkaita, hyväkuntoisia ja hyvin huollettuja. Lisäksi meillä on joka salilla Relax by Fressi -rentoutumisalue, joka erottaa meidät muista kuntosaliketjuista. Siellä on muun muassa hierontatuolia, Niqama-traktiotuolia selän venytykseen sekä Neurosonic-rentoutumisalustaa. Fressin erikoisuutena voisi myös mainita Power Plate -harjoitusalustan, joka perustuu 3D-värähtelyyn ja jonka päällä pystyy tekemään lihaskuntotreeniä, rentoutumista edistävää harjoitetta tai venyttelyä, Sanna Törmi valottaa.
Siisteys on keskeinen osa asiakaskokemusta
Sanna Törmi korostaa, että siivouksella on erittäin suuri merkitys Fressin toiminnalle, nimenomaan laadukkuuden näkökulmasta.
– Iso osa asiakaskokemusta on, että meillä on aina siistiä. Kun asiakas tulee salille, hänen on koettava, että hän tulee puhtaisiin tiloihin, joissa ei tarvitse miettiä, uskaltaako koskea johonkin pintaan, ovatko suihkutilat hygieeniset tai pursuavatko roskikset.
– Fressi odottaa siivoukselta tietenkin sitä, että yleisilme on hyvä ja että kaikki tilat ja laitteet ovat siistit, sanotaan vimosen päälle. Mutta varmaan tärkeintä on, että asiakkaat viihtyvät siellä, yhden tamperelaisen Fressin puhtaudesta vastaava Laatutakuu-yrittäjä Ossama ”Osku” Ayari säestää.
Sanna Törmin mukaan puutteet siivouksessa kostautuvat välittömästi.
– Jos siivousasiat eivät ole kunnossa, se näkyy välittömästi asiakaspalautteissa. Jos siivous sakkaa, se näkyy tosi nopeasti esimerkiksi WC-tiloissa tai täyttyvissä roskiksissa. Jos asiakas ei syystä tai toisesta viihdy meillä, hänen on hyvin helppo äänestää jaloillaan ja valita joku muu palveluntarjoaja.
Siivoussuunnitelma, ammattimainen siivous ja aktiivinen havainnointi pitävät paikat kunnossa
Fressillä tilojen siisteys perustuu ennen kaikkea suunnitelmallisuuteen ja ammattitaitoiseen siivoukseen.
– Ensinnäkin meillä on siivoussuunnitelma, jonka perusteella teemme tarjouspyynnöt siivouksesta ja jonka noudattamista edellytämme. Kun työt tehdään sovitusti suunnitelman mukaan, siivouksen taso ja laatu ovat juuri meidän tarpeidemme mukaiset, Sanna Törmi toteaa.
Siivoussuunnitelmaan on kirjattu kaikki päivittäiset siivoustyöt, kuten vapaiden tasopintojen, peilien, lattioiden ja aulan kenkähyllyköiden puhdistus sekä wc- ja suihkutilojen pesu. Niiden lisäksi kaikki laitteet käydään läpi viikon aikana ja tehdään tarvittaessa erilaisia kausitöitä.
– Ylläpitosiivouksen lisäksi teetämme säännöllisesti peruspesuja suihkutiloihin. Samaten esimerkiksi ilmastointiputkien päälle ja muille korkealla oleville pinnoille kertyvät yläpölyt poistetaan 1–2 kertaa vuodessa.
Fressissä vaaditun siivouslaadun toteutuminen edellyttää toki siivousliikkeeltä säännönmukaisuuden lisäksi ammattitaitoa ja aktiivista otetta.
– Siivoojan pitää olla ammattitaitoinen ja osata ottaa huomioon meidän tilamme. Meillä on muun muassa erityispintoja, jotka siivoojan pitää osata siivota oikeilla tuotteilla ja sopivilla menetelmillä. Esimerkkinä voi mainita lattioissa olevan kumimaton, joka ei ole kaikkein tavanomaisin lattiapinnoite.
– Arvostan lisäksi tosi paljon siivouskumppanin omaa havainnointikykyä. Kiitettävän paljon saan siivoojilta tietoa, jos jossakin kaivataan esimerkiksi peruspesuja tai jos jokin salilla on mennyt rikki, mikä on ihan loistavaa. Se on tosi arvokasta tietoa, sillä en millään ehtisi itse käydä meidän kaikissa toimipisteissä riittävän usein havaitakseni itse epäkohdat, Sanna Törmi kiittelee.
Osku Ayari tekee toiveesta totta Tampereella.
– Aina jos näen, että tarvitaan perussiivousta tai muuta, niin ehdotan. Fressi kuuntelee ja ottaa hyvin kopin – nytkin ollaan ottamassa ikkunat pesuun ennen talvea. Samoin jos itse näen tai jos kuulen salin asiakkailta, että on kylmä tai pistorasia on rikki, ilmoitan siitä suoraan Sannalle, vaikka asia ei suoraan liittyisi siivoukseen.
Tasalaatuisuus varmistetaan tuplatsekkauksella
Sanna Törmi painottaa, että siivouksen on oltava tasalaatuista kaikissa Fressi-ketjun toimipisteissä, mikä varmistetaan kaksinkertaisella laadunvalvonnalla.
– Ensinnäkin Laatutakuu tekee säännöllistä omalaadunvalvontaa ja lähettää kuukausittain tyytyväisyyskyselyn toimipisteiden palveluvastaaville. Sen lisäksi meidän palveluvastaavat tekevät kerran kuussa oman siivoustarkastuskierroksen, jossa tarkastetaan ja raportoidaan kaikki siivouksen kannalta oleelliset asiat. Meillä on siis jatkuva tuplatsekki siitä, että laatu on sitä, mitä sen pitääkin olla.
Nimetty yhteyshenkilö saa hommat sujumaan
Laatutakuun ketjuille suunniteltuun siivouspalvelumalliin kuuluu asiakasketjulle nimetty oma yhteyshenkilö, mikä Sanna Törmin mielestä on merkittävä etu.
– Oman yhteyshenkilön kanssa hoituvat kaikki asiat vaivattomasti. Se helpottaa paljon omaa työtä, sillä tiedän aina, keneen olla yhteydessä ja kenelle voin aina soittaa tai lähettää viestiä, kun jokin asia pitää selvittää. Lisäksi meillä on säännöllisesti yhteiset palaverit, joissa käymme läpi kaikki asiat. Puhumme hyvin suoraan, minkä ansiosta myös toiminta on hyvin suoraviivaista. Jos jokin asia vaatii huomiota, se käsitellään ja korjataan heti.
Myös Fressin toimipisteiden palveluvastaavien ja tiloja siivoavien Laatutakuu-yrittäjien yhteydenpito on mutkatonta.
– Palveluvastaava voi itse kommunikoida ja hoitaa kaikki arkiset siivousasiat suoraan yrittäjän kanssa. Toki olen siinä itse paljon ja mukana ja haluankin, että jokainen siivousyrittäjä voi olla suoraan yhteydessä myös minuun, jos he huomaavat, että pitäisi tehdä jotain normisiivouksesta poikkeavaa, Sanna Törmi sanoo.
Myös Osku Ayari arvostaa mutkatonta viestintää.
– Olen suoraan yhteydessä Sannaan, jos on jotain isompaa. Sannan saa aika helposti kiinni, ja hän pistää hommat eteenpäin tosi nopeasti.
Yrittäjän innolla, vahvan ketjun tuella
Yksittäisten Fressin toimipisteiden siivous hoituu itsenäisesti toimivien Laatutakuu-yrittäjien voimin. Sanna Törmi arvostaa yrittäjyyden ja ketjumaisen toiminnan yhdistelmää.
– Minulle on muodostunut mielikuva, että yrittäjät ovat ylpeitä omasta työstään ja haluavat tehdä sen hyvin. Näkisin, että se on yksi syy, miksi siivous toimii niin hyvin. Sieltä paistaa läpi sellainen inhimillisyys ja halu tehdä hyvää meidän asiakkaille.
Osku Ayari todentaa Sanna Törmin ajatuksen.
– Kaikista kohteista minulle läheisimmäksi on tullut Fressi. Osin se johtuu siitä, että olen itsekin urheillut, joten kuntoilupaikan siivoaminen tuntuu kivalta. Osin ehkä siitä, että olen tullut tutuksi myös Fressin asiakkaiden kanssa, kun käyn siellä päivittäin. Heidän takiaanhan minä siellä siivoan – että heillä olisi mukava treenata.

Itsenäisten yrittäjien taustalla toimiva ketju tuo Sanna Törmin mukaan toimintaan yhdenmukaisuutta ja sujuvuutta.
– Ketjusta on etua siksi, että se yhdenmukaistaa toimintaa. Uskon, että ketju taustalla vapauttaa siivousyrittäjän keskittymään siihen varsinaiseen omaan työhön, kun hän voi tukeutua muissa asioissa ketjuun. Lisäksi ketju mahdollistaa minulle omaa työtäni helpottavia käytänteitä, kuten koontilaskulla tapahtuvan laskutuksen.
Hyvä yhteistyö kantaa
Laatutakuu ja Fressi ovat tehneet siivoustyötä noin puolitoista vuotta, ja sinä aikana siivottavien toimipisteiden määrä on kasvanut yhdestä kuuteentoista.
– Yksi syy yhteistyön laajenemiseen on tyytyväisyys. Meillä on hyvä prosessi, joka kehittyy koko ajan. Vaikka pyydän uusiin kohteisiin tarjouksen useammalta toimijalta, niin hyvin monesti on päädytty näissä uusissa kohteissa Laatutakuun palveluihin. Siihen vaikuttaa toki hinta, mutta ennen kaikkea se, mitä palvelun sisältö on.
Näkymät yhteistyön jatkumiselle ja tiivistymiselle ovat suotuisat.
– Tulevaisuus näyttää oikein hyvältä. Tänäkin vuonna avaamme vielä uusia keskuksia, ja jos hommat hoituvat tähän malliin, niin en näe mitään estettä, etteikö yhteistyömme tulisi laajenemaan.
Kun Sanna Törmiltä lopuksi kysyy, mitkä kolme sanaa parhaiten kuvaisivat Laatutakuun ja Fressin siivousyhteistyötä, vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä.
– Yhteistyötä kuvaisin kolmen koon kimpalla: se on kattavaa, kivaa ja kehittyvää.
Tampereelta pesee
Laatutakuu-yrittäjä Ossama ”Osku” Ayarin yritys Cleanmax Tampere tarjoaa siivouspalveluita yrityksille ja niiden toimistotiloille tarkalla ja laadukkaalla otteella.
TutustuPätevää siivouspalvelua ketjuasiakkaille
Olemme kehittäneet erityisesti ketjujen tarpeisiin suunnitellun siivouspalvelukonseptin. Sitoutuneiden yrittäjiemme ja sinulle nimetyn asiakkuus- ja laatupäällikön ansiosta pystymme tarjoamaan tismalleen toiveidesi mukaisen ja tasalaatuisen siivouspalvelun.
Pyydä tarjous